Hvem er
Michael Lønfeldt Marketing

Få hjælp til din markedsføring
en marketingafdeling
nye kunder og sælg mere

Når du arbejder sammen med Michael Lønfeldt Marketing så har din virksomhed kun én  kontaktperson – mig.

Udover mig selv så bruger jeg en række andre freelancere, som er eksperter på hver deres områder. Derved sikres du altid de absolut bedste løsninger på de udfordringer din virksomhed har med markedsføringen.

Stor erfaring
B2B virksomheder
B2C virksomheder
Markedsføring
Salg
Produktstyring

Min
baggrund

Jeg er ejer og CEO for Michael Lønfeldt Marketing og er uddannet cand.merc. i international markedsføring, hvilket senere er opgraderet med bl.a. IAA’s Diplomuddannelse og Online Marketing uddannelsen hos Bigum.

Jeg har mange års erfaring med at arbejde indenfor markedsføring, salg og produktstyring. 

Jeg har arbejde hos både små og store B2B og B2C virksomheder. Herunder nogle af de største danske virksomheder – JYSK og DLG, og så én af de største detailhandelskæder i Tyskland Dänisches Bettenlager. 

I min tid har jeg løst mange forskellige online og offline opgaver indenfor markedsføring, salg og produktstyring. På både strategisk, taktisk og operationelt niveau. 

Vi kan lave alle opgaver selv. Uanset om det drejer sig om design og opsætning af kataloger, flyers eller annoncer i InDesign. Forberedelse af messer. Fotografering og billedbehandling. Skrivning af tekster. Design og opsætning af hjemmesider i WordPress. SEO optimering på hjemmesider og linkbuilding. Design og opsætning af nyhedsbreve. Eller opslag til de sociale medier.

Udover markedsføringen har vi arbejdet en masse med salg og produktstyring. Det gør at vi ved løsning af opgaver har har et bredere fundament og tager udgangspunkt i hele kundens virksomhed. Med fokus på at markedsføringen ikke kun skal se godt ud. Men også give resultater.

Vi har en dyb viden om online og offline markedsføring. Vi foretrækker at have føling med hvad der sker, så alle medarbejdere deltager i gennemførelse af aktiviterne. Derfor har vi oparbejdet en stor praktisk viden om, hvordan
forskellige opgaver bliver løst. Og hvad der virker og hvad der ikke virker. Indenfor både online og offline aktiviteter. Og samspillet mellem online og offline, der ofte kan være en svær størrelse. Det giver samtidig en god ballast, når eksterne samarbejdspartnere skal vurderes på deres kvalitet og priser.

Vi er kreative og har et godt grafisk øje.  Vi arbejder en del med udvikling af nye koncepter og design/redesign af eksisterende koncepter. Det har i den forbindelse været vigtigt for os at finde frem til det perfekte visuelle udtryk. Der giver kunderne det billede af virksomheden, som virksomheden ønsker. Vi har igennem årene lavet en hel del grafisk arbejde, og også styret de kreative samarbejdspartnere ved de helt store opgaver.

Vi skaber gode resultater.  En andet af vores kompetencer har altid været, at have stor fokus på de resultater der skal nås. Marketing er ikke for sjovt. Der skal være et specifikt formål med markedsføringen. Et eller flere mål der er med til at udvikle og vækste virksomheden i den rigtige retning. Det er derfor vigtigt at markedsføringen ikke kun ser godt ud. Men også give resultater, i forhold til de opstillede målsætninger.

Vi har altid styr på aktiviteterne – også efter kl 16 og i weekenden. Med den måde vi arbejder på, er der ikke noget der hedder mandag til fredag 8-16. Alle aktiviteter bliver gennemført som planlagt. Og hvis der opstår problemer eller kommer hastesager, så bliver de løst, uanset tidspunkt og ugedag. Og det sker altid med et smil og godt humør. Fordi vi elsker det vi laver.

Vores
kerne
kompetencer

Hvordan
samarbejder
vi?

De kunder vi har i dag arbejder vi sammen med på 2 forskellige måder:

Enkeltstående opgaver, hvor vi laver opgaverne efterhånden som behovet opstår.

Et fast antal timer om ugen eller måneden, hvor vi er virksomhedens egen markedsføringsafdeling. Og kontinuerligt arbejder på at forbedre salget og skaffe nye kunder.

Og så er der i øvrigt stor fleksibilitet, så der er mulighed for at få flere timer i perioder med spidsbelastning, og færre timer i rolige perioder.

 

Det starter med det indledende arbejde, hvor det i samarbejde i første omgang drejer sig om at:

Få defineret hvor det er de største udfordringer ligger for din virksomhed for markedsføring og salg.

Få indsamlet viden om virksomheden, produkterne, markedet og konkurrenterne.

Få udarbejdet en positionering for virksomheden. Med vægt på dens unikke styrker der kan danne grundlag for en klar differentiering i forhold til konkurrenterne.

Få udarbejdet den markedsføring, som sikrer virksomheden vækst, nye kunder og mere salg.

Fokus i forbindelse med de ovenstående punkter ligger altid på hvad det er for løsninger som giver værdi for virksomheden. Og i sidste ende fører til øget kendskab, nye kunder og mere omsætning.

Derefter begynder så det egentlige arbejde med at få styrket markedsføringen og salget.

Opstart
af et
samarbejde

Marketing opgaver
vi laver
for kunderne

Her er nogle af de marketingopgaver vi hjælper kunderne med:

Salgspræsentationer – både som virksomheds- og produktpræsentationer.

Online og offline annoncering.

Fotografering og behandling af fotos i Photoshop.

Videooptagelse og -redigering i Premiere Pro og After Effects.

Layout og produktion af kataloger – herunder image- og produktbrochurer.

Design, produktion og vedligeholdelse af hjemmesider.

SEO optimering og linkbuilding.

Markedsføring på sociale medier.

Messeforberedelser – opbygning stand, produktion af flyers, bannere og inventar.

Planlægning og implementering af reklamekampagner – FB Ads og Adwords.

Udvikling og eksekvering af markedsføringsplaner.

Kampagenstyring af små og store reklamekampagner.

Udvikling af markedsføringsaktiviteter – nye kampagner, temaer og budskaber.

Udvikling og implementering af marketingstrategier.

Markeds-, kunde- og konkurrentanalyser.

Corporate Identity – herunder firmanavn, logo, farver og skrifttyper.

Forretningsudvikling – herunder markedsekspansion og vertikal integration.