Hjælp til online
markedsføring

Effektiv og billig markedsføring
flere kunder
og sælg mere

Brugen af online markedsføring er steget eksplosivt gennem de senere år. Fordi det er billigt, startbeløbet er lavt, og du hurtigt kan lave og ændre kampagner.

Se her hvorfor din virksomhed SKAL have en online markedsføring – lær hvad online marketing indeholder og hvordan du laver det i praksis.

Den mest omfattende og detaljerede online guide omkring online markedsføring, med en specifik gennemgang af hvordan du laver og eksekverer den perfekte strategi.

Michael Lønfeldt marketingekspert

Michael Lønfeldt

marketingekspert

Flotte og effektive hjemmesider
SEO optimering der virker
Sociale medier
Nyhedsbreve der sælger
Google Ads giver nye leads
Søgeordsanalyser

Har du brug for rådgivning og hjælp til online markedsføring? Hvordan du arbejder med det, og skaber en effektiv online marketing der virker

Her i artiklen finder du dyb viden og og får indsigt i online markedsføring. Udgangspunktet er en en praktisk synsvinkel, hver der bliver lagt vægt på at give en grundig indføring i emnet online markedsføring. Og du kan lave en vurdering af i hvor høj grad du selv har brug for hjælp, samt hvordan du finder den helt rigtige samarbejdspartner. 

Indhold i artiklen

Har virksomheder brug for online markedsføring?

Hvad er online markedsføring?

Hvorfor er online markedsføring vigtig?

Hvad indeholder online markedsføring?

Hvornår har virksomheder brug for hjælp til online markedsføring?

Hvilke muligheder er der for at få hjælp til markedsføring?

Hvordan finder du den perfekte samarbejdspartner for din virksomhed?

7 gode grunde til at vi er den perfekte samarbejdspartner for din virksomhed

Har virksomheder brug for en online markedsføring?

Svaret er et stort JA.

I dag lever vi i en digital verden, hvor mere og mere tid bliver brugt på forskellige digitale medier. Og det er en udvikling som kun vil blive forstærket fremover.

Hvis virksomheden ikke har en digital strategi og fremmer en online tilstedeværelse, så går den glip af vækstmuligheder. Og den risikere at sakke bagud i forhold til konkurrenter, miste omsætning, kunder og markedsandel.

Omkring 95% af alle danske virksomheder har en hjemmeside, og 75% har mindstén profil på de sociale medier. Med de bruger hverken hjemmeside eller sociale medier aktivt i deres online markedsføring.

Her er lidt fakta om små og mellemstore virksomheder og deres primære markedsføringsaktiviteter, (Krak, 2017):

90% bruger IKKE annoncering på søgemaskiner som Google Ads.

84% bruger IKKE søgemaskineoptimering (SEO optimering).

77% anvender IKKE nyhedsbreve og e-mail kampagner.

76% anvender IKKE sociale medier som en af de primære markedsføringsaktiviteter.

Hvad er online markedsføring?

Online markedsføring er bearbejdning af eksisterende og potentielle kunder via digitale markedsføringskanaler og digitale medier, med budskaber om virksomhedens brands, produkter og service.

Digital markedsføring er et komplekst område, hvor det gælder om at holde tungen lige i munden, hvis virksomhedens skal få succes med aktiviteterne. Det gælder om at målrette budskaberne mod den enkelte markedsføringskanal. Alt efter hvem målgruppen er, hvilket digitale medie det drejer sig om, og hvad det er virksomheden vil opnå.

Hvorfor er online markedsføring vigtig?

Online markedsføring, også kaldet digital markedsføring og internet markedsføring, er vigtigt af en hel række forskellige årsager:

Fo det første, så er det der kunderne er. Det gælder både for b2c og b2b virksomheder. Kunderne bruger i dag en stor del af deres til på at være online på digitale medier. Og det er ikke kun som private personer. Også når vi er på arbejdspladsen bliver internettet brugt flittigt, for at løse arbejdsopgaverne bedst muligt.

Det er en udvikling der kun bliver stærkere i fremtiden. Er din virksomhed ikke allerede nu i gang med digital marketing, så er det nu I skal i gang. Ellers er toget kørt, og virksomheden risikere at miste kunder og markedsandele til konkurrenterne.

For det andet, så er responstiden ekstremt kort. Hvor det tager 2-3 måneder at tilrettelægge, producere og distribuere markedsføringsmateriale i forbindelse med traditionelle reklamekampagner med TV-reklamer og tilbudsaviser, så tager det kun 2-3 timer at sætte en online kampagne op. Og du kan i løbet af en dags tid se hvordan kampagnen virker, og om der er ting der skal rettes til for at opnå endnu bedre resultater.

For det tredje, så det billigere end traditionel offline markedsføring og du kommer i gang med meget beskedne budgetter hvor alle kan være med. En traditionel reklamekampagne koster ofte fra 50.000 dkk og op, alt efter hvilke medier der bliver anvendt. Ved online kampagner, så kan du typisk vælge at bruge fra 10-25 dkk dagligt. Det gør det samtidigt meget billigere at teste forskellige budskaber og idéer af, inde de bliver skaleret op.

For det fjerde, så får du en stor indsigt i dine kunder og deres købsadfærd. Den viden kan du bruge til optimering af salgsprocessen, så virksomheden øger konverteringerne og opnår en endnu bedre udnyttelse af ressourcerne. Det giver også et godt grundlag for udvikling af sortiment og produkter.

Hvad indeholder online markedsføring?

Digital markedsføring består af en række forskellige processer, online medier og online kanal, som bliver kombineret i et mix der giver virksomheden den optimale effekt i forhold til de opstillede mål.

Her er min egen model, som jeg selv har udviklet og anvender i det daglige arbejde med kunderne.

Modellen for online marketing består af 6 parametre: De grundlæggende forudsætninger der danner basis for alt digital markedsføring. Og så er der 5 forskellige online markedsføringskanaler: Hjemmesider, sociale medier, annoncering på søgemaskiner, nyhedsbreve og kundeanmeldelser.

Online markedsføring

Alle 6 parametre interagere med hinanden og danner til sammen virksomhedens digitale marketing. De vi blive gennemgået nærmere her.

Har du brug for hjælp og rådgivning til online markedsføring af din virksomhed? Så er det måske os du har brug for.

Den rådgivning og hjælp til online markedsføring vi giver, gør en forskel og hjælper virksomheden med at opnå de målsætninger der stillet op.

Hvorfor skal du vælge os til at hjælpe med digital markedsføring af din virksomhed?

Her er 7 gode grunde til
hvorfor vi er
den rigtige
samarbejdspartner

Vi laver effektiv online markedsføring

Vi har arbejdet med online markedsføring i mange år og prøvet næsten alle tænkelige løsningsmuligheder på forskellige problemstillinger. Så de budskaber og online medier vi foreslår har vi god erfaring med. 

Vi ved de virker, og giver resultater som styrker virksomheden.

Du får din egen marketingafdeling

Hos os er alt din online markedsføring samlet ét sted​.

Vi laver digital markedsføring der dækker ALLE online marketingkanaler og markedsføringsaktiviteter. 

Vi har ingen særinteresser i de enkelte digitale kanaler og medier Så uanset hvad virksomheden mål er med den digitale marketing, så bruger vi altid de redskaber der giver den bedste effekt.

Og vi arbejder med ALLE online medier.

Både med hjemmesider, sociale medier som Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube med flere, nyhedsbreve, annoncering på søgemaskiner som Google Ads og brug af influencers når det er relevant.

Og vi laver ALLE marketingopgaver selv.

Uanset om de drejer sig om design, opsætning og vedligeholdelse af hjemmesider, udarbejdelse af tekster og overskrifter som sælger budskaberne, fotografering samt billedbehandling til hjemmesiden og opslag til sociale medier, opsætning af nyhedsbreve samt udsendelse til abonnenter, design af kampagner til Google Ads, skiring af at der bliver indhentet kundeanmeldelser på de produkter og services der bliver solgt og meget mere.

Ved at samle alt online markedsføringen hos os, så sikrer du at der altid er sammenhæng i markedsføringen, uanset hvilke marketingkanaler og online medier der bliver indsat. Du skal ikke selv bruge tid på at lave markedsføring eller koordinere mellem forskellige bureauer. Og så får din digitale marketing et flot og effektivt professionelt design.

Fokus er der hvor virksomheden får mest værdi

At lave god digital markedsføring er ikke et spørgsmål om at sprede markedsføringsbudgettet ud på flest mulige aktiviteter.

Det handler i stedet om, at tage udgangspunkt i hvilke kunder, budskaber, onlinemedier og markedsføringsaktiviteter virksomheden får den største effekt af at anvende markedsføringsbudgettet på. Og så lave en fokuseret indsat netop der.

På den måde får virksomheden det absolut bedste resultat.

Vi bruger tid på din virksomhed

Vi sætter os grundigt ind i jeres virksomhed og branche. For at få en præcis basis, ved udvikling af budskaber der rammer kunderne præcist og effekfuldt.

Hvad er det for unikke styrker der gør at virksomheden har opnået den position den har i dag? Hvordan står virksomheden i forhold til konkurrenterne? Hvordan ser kunderne virksomheden?

For at få det indblik, så har vi med de fleste af vores kunder en aftale om at sidde et fast antal timer om ugen eller om måneden på virksomheden. På den måde får vi virksomheden ind under huden, og det giver i sidste ende bedre løsninger på de udfordringer I står overfor.

Du bliver bedre til markedsføring og salg

Fordi vi er på din virksomhed, og løbende snakker om hvordan vi kan få nye kunder og forbedre salget, så bliver du selv og virksomheden bedre til at lave online markedsføring og salg.

Du lære at tage hurtigt stilling til hvad der er for parametre der er vigtigst for kunden, og hvordan du bruger dem til at forbedre salgsprocessen.

Vi har stor erfaring med online markedsføring

Vi har arbejdet i mange år med markedsføring, produktstyring og salg.

For både små og store virksomheder.

Det giver en god ballast for de løsninger vi foreslår. Så der er sammenhæng hele vejen rundt i virksomheden.

Ingen binding

Det bedste samarbejde opstår der, hvor begge parter har udbytte af det.

Vi laver derfor ikke kontrakter med lange bindingsperioder. Og samarbejdet kan derfor opsiges med dags varsel, hvis det er nødvendigt.

Lyder det interessant?

Hvis I har brug for rådgivning og hjælp til online markedsføring af din virksomhed, så er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig, og høre mere om hvad vi kan gøre for jer.

Michael Lønfeldt marketingekspert

Michael Lønfeldt

marketingekspert

52302455

ml@michaellonfeldt.dk